سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در دعا هنگام باران خواستن گفت : ] خدایا ما را سیراب ساز به ابرهاى رام به فرمان ، نه ابرهاى سرکش خروشان [ و این از گفتار فصیح عجیب است ، چه او ابرهاى با رعد و برق همراه با بادها و آذرخشها را به شتران سرسخت همانند فرموده است ، که بار از پشت بیفکنند و در سوارى دادن سرکشى کنند ، و ابرهاى تهى از رعد و برق ترسناک را به شتران رام تشبیه کرده است که شیرشان را به آرامى مى‏دوشند و به آسانى بر پشتشان نشینند . ] [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 93 شهریور 5 , ساعت 11:45 عصر

بنام خدا و برای خدا

آنچه که به عنوان توصیه های پانزده گانه رهبری معظم انقلاب، خطاب به دولتمردان در تاریخ 5 شهریور 93 مطرح فرمودند، نقشه راهی است، تا ملت عزیز ایران با رعایت آن از سوی دولت، طعم شیرین امید و اعتدال را، در صحنه های؛ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی بچشند و تکلیف اصلی آن بر دوش دولتمردان است، که زمینه تحقق آن را با رعایت خطوط قرمز و جلوگیری از حضور جریان فتنه 88 در مسئولیت های مهم کشور فراهم نمایند. 

دولت

1 -کار و فعالیت و خدمت مستمر به مردم و پرهیز از حاشیه سازیها.

2-باید مراقبت شود تا در سخنان مسئولان دولتی تعارض وجود نداشته باشد و فلسفه تعیین سخنگو هم این است که از دولت صدای واحد در مسائل مختلف شنیده شود.

3- جناح بندیهای سیاسی اشکالی ندارد اما نباید جامعه را به دو قطب تبدیل کرد زیرا این کار موجب دل زدگی و خستگی مردم و شکننده شدن محیط جامعه می شود.

 4- در موضوع جناح بندی های سیاسی همواره تأکید بر رفاقت و اُنس با یکدیگر است اما در برخی موارد هم مسئله متفاوت است و باید حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند و مسئله فتنه و فتنه گران از مسائل مهم و از خطوط قرمز است.

 5-آقای رئیس جمهور از برخی انتقادها ناراحتند که البته در برخی موارد هم واقعاً حق با ایشان است و برخی انتقادها، تند و گاهی غیرمنصفانه هستند...لزومی ندارد که انسان بخواهد به هر مطلب یا انتقادی، پاسخ دهد زیرا در برخی موارد سکوت بهتر است.

 6-همواره دولتها نسبت به دوره های گذشته خود منتقد بوده اند که ایرادی هم ندارد اما این انتقاد نباید حالت اغراق آمیز و تخریب پیدا کند زیرا در روحیه مردم تأثیر بد می گذارد و آنان را نسبت به آینده نیز نامطمئن می کند.

 7- موضع گیری صریح و قاطع در مسائلی همچون فلسطین، رژیم صهیونیستی، غزه، سوریه، عراق، تکفیری ها و دخالت های آمریکا، به نفع نظام جمهوری اسلامی است و منافاتی هم با زبان دیپلماسی و مذاکره ندارد.

 8-ادامه پرشتاب رشد علمی کشور و حمایت از شرکتهای دانش بنیان و نقش تعیین کننده تحقیقات کاربردی و تحقیقات بنیانی.

 9- طرح نظام سلامت: باید این طرح پشتیبانی شود و ادامه یابد، ضمن آنکه مراقبت شود برخی تصمیم ها، این طرح را به ضد خود تبدیل نکند.

رهبر

 10-کلید رونق اقتصادی که مورد تأکید رئیس جمهور محترم نیز است، مسئله تولید است. باید با استفاده از ظرفیت های فراوان داخلی، تولید را به حرکت درآورد تا رونق اقتصادی و افزایش صادرات غیرنفتی محقق شود.

 11- صنایع بخش کشاورزی، یکی از بخشهای راهبردی است که در همه کشورها به آن کمک ویژه می شود و دولت باید به بخش کشاورزی مساعدت ویژه ای داشته باشد.

 12- راه توسعه روستاها، ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها ... اهمیت ویژه بخش معدن و ارزش افزوده و اشتغال زایی.

 13-: دولت باید درخصوص واردات کالاهای غیر ضروری و تجملی سخت گیری بیشتری انجام دهد و اِعمال قدرت کند.

 14- یکی از راه حل های جدی برای مشکل آب در کشور، صرفه جویی در آب کشاورزی از طریق استفاده از شیوه های نوین آبیاری بویژه آبیاری تحت فشار است.

15- اگر احتمالا با اصل طرح مسکن مهر و یا نحوه تزریق اعتبارهای بانکی به آن مخالفتی وجود دارد، اما این را هم بدانیم که اکنون چند میلیون نفر چشم انتظار تکمیل مسکن مهر هستند و باید این کار بطور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد.

محورهای پانزدهگانه فوق؛ مکمل اقتصاد مقاومتی و نقشه راهی است، که اگر دولتمردان همت کنند و زمینه عملیاتی شدن آنها را فراهم نمایند، در پایان سال 93 امکان تحقق سال اقتصاد و فرهنگ بامدیریت جهادی فراهم خواهد گردید و اینجاست، که مردم ثمره  "امید و اعتدال " را باید در عمل دولتمردان مشاهده نمایند، والا؛ بازی با آمار و ارقام و اعلام کاهش تورم نقطه به نقطه و تورم سالیانه و از آن طرف افزایش قیمتها و خالی شدن جیب مردم، امیدی در جامعه ایجاد نخواهد شد و عدالت محقق نمی گردد!

پس اگر دولت تدبیر و امید می خواهد امید را در مردم افزایش دهد، یگانه راه آن تکیه به توانمندی داخل و عمل به دستورات امام خامنه ای است و شرط تحقق آن، وجود مدیرانی است که به آرمانهای امام و انقلاب وفادار باشند. 

گفته اند؛ وقتی رؤسا با عینک اطرافیان چاپلوس، شخصیت جوانمردان و مؤمنان به انقلاب را ببینند، به جای تماشای مردانگی، نامردی متملقان و افراطیون را تماشا می کنند!

 

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ